واحد پژوهشی سطح دو مدرسه علمیه امام هادی ( ع) شوشتر

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 
  • اسلاید شو

گزارش پژوهشی هفته کتاب ( سال 95 )

30 خرداد 1396 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

 برنامه های ارائه شده ی اردوی علمی پژوهشی با حضور طلاب فعال پژوهشگر مدرسه امام هادی ع  مورخ 95/8/27به شهرستان دزفول :

- نشست علمی پژوهشی با حضور 30 نفر از فعالان پژوهشگر ( اساتید ، کادر ، طلاب ) مدرسه علمیه امام هادی (ع ) در مدرسه علمیه الزهراء ( س ) دزفول توسط حاج آقا شیخ انصاری با موضوع (شناخت علم و معرفت و انتخاب راه صحیح)  در وظایف عالمان در عصر غیبت برگزار گردید .

در این نشست آمده است:اگر از ما سوال شود که امام زمان از ما چه انتظاری دارد و انتظارش از ما شیعیان چیست و اگر به  توصیه ای که از آن حضرت که خطاب به شیعیان صادر شده دقت کنیم متوجه توصیه آن حضرت خواهیم شد آن حضرت صراحتا فرمودند روی آوردن شما به کارهایی که پدران و گذشتگان شما هرگز گرد آنها نمی گردند موجب شده تا از یمن و مبارکی دیدار ما محروم شوید و هر یک از شما باید با اطاعت از خدا به دنبال تقرب و نزدیکی به ما باشد و در مورد فراز و علی المتعلمین بلجهد و الرغبه فرمودند یکی از چیزهایی که باعث شده ما به نابسامانی مبتلا شویم وجود عالم نمایان به جای عالمان است نه فقط در عرصه علم در سایر علوم هم همین طور است با توجه به فراز و علی المتعلمین بالجهد و الرغبه فرمودند:یکی از چیزهایی که در بین دانش آموزان و طلبه ها هست نبود مجاهدت لازم در عرصه درس خواندن است و مسئله رغبت است پس انتظار ضرت از ما این است که بر فراز های این دعا توجه کنیم

اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه و الصدق النیه و عرفان الحرمه قائل باشد.

 

    

 

- ونیز دیدار با علماء  ( حاج آقا عطار ) مؤسس محترم مدرسه الزهرای دزفول با حضور 30 نفر از طلاب و 3 نفر از اساتید مدرسه شوشتر انجام گردید و هم چنین حاج آقا عطار  درمورد تعامل مدارس علمیه و اینکه فعالیت پژوهش یا فرهنگی بین طلاب در مدرسه به صورت عمیق باشد ، سخنانی بیان فرمودند.

                                                                                            

  

 

- باز دید از کتابخانه مدرسه الزهرای دزفول و همچنین از کتابخانه مخبر با حضور طلاب مدرسه شوشتر در شهرستان دزفول انجام گردید .

 


 نظر دهید »

جلسات گروه کانون پژوهشی سال 95

30 خرداد 1396 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

مورخ  95/7/26 دو جلسه ی کانون پژوهشی جهت سیر مطالعاتی(کتاب نسیم حیات و نهج البلاغه و چهل حدیث ) با اعضای کانون مدرسه توسط معاون پژوهش  برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 نظر دهید »

گزارش پژوهشی دوره وبلاگ نویسی ( نیمه اول سال95 )

19 دی 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

مدرسه علمیه امام هادی ع شوشتر سطح دو میزبان مدارس علمیه ملاثانی و مسجد سلیمان  در کلاس وبلاگ نویسی توسط آقای جلیلی ( استاد قم ) و با حضور تعداد زیادی از طلاب مدارس مذکور گردید .

   

 

 نظر دهید »

گزارش واحد پژوهش در خصوص تعامل با مدارس علمیه

19 دی 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

-– تعامل حضوری معاون پژوهش مدرسه علمیه شوشتر با معاون پژوهش مدرسه علمیه سوسنگرد سرکار خانم نژاد صبهانی در زمینه های فعالیتهای کانون و هسته های پژوهشی ، 

در مورد موضوعات تحقیق پایانی ، چگونگی برگزاری کرسی آزاد اندیشی ها و غیره مورخ 95/2/18 انجام گردید . وهمچنین بازید طلاب مدرسه

سوسنگرد از کتابخانه مدرسه امام هادی ع صورت گرفت .

– نعامل با مدرسه علمیه الزهرای شوش سرکار خانم احمدی در خصوص فعالیتهای پژوهشی …….

– تعامل با مدرسه علمیه الزهرای دزفول سرکار خانم رستگاری در خصوص تحقیق های پژوهشی به صورت میدانی وکتابخانه ای و غیره .

– تعامل با مدرسه علمیه ایذه سر کار خانم کیانیان دبیر هسته پژوهشی در خصوص تحقیق میدانی .

وقابل ذکر است که اینگونه تعاملات بین مدارس در موارد خاص ادامه دارد .



 نظر دهید »

گزارش همایش پژوهشی علمی در نیمه دوم سال 96

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

  

 

همایش پژوهشی مدرسه امام هادی ع :

 همایش پژوهشی علمی با حضور طلاب وتعداد کثیری از بانوان سطح شهر  با سخنرانی سرکار خانم آناهیتا بلدی استاد مدرسه علمیه (با موضوع ( ابعاد فکری و عملی سیره پیامبر ( ص) روز سه شنبه مورخ 96/2/5 در تالار فرهنگ اداره ارشاد اسلامی شوشتر انجام گردید. و اطلاعیه فراخوان موضوع همایش در بین بانوان توزیع و از بین فراخوان های انجام شده به برترین فراخوانها جوایزی اهدا میگردد . 

 

خلاصه ای از سخنرانی سرکار خانم بلدی :

- می توان گفت هر عملی بر گرفته از اندیشه و فکر انسان است یعنی هر گاه عملکرد افراد را ببینی می توانی از همین عملکرد فکر واندیشه اورا بخوانی . انسان بر اساس فکر و اندیشه اش عمل می کند به همین خاطر خداوند در قرآن کاملترین الگو را پیغمبر خاتم (ص) معرفی میکند ودر سوره نور می فرماید : (انک لعلی خلق العظیم : ای یامبر تو دارای اخلاق عظیمی هستی ) چرا ، چون اندشه عظیمی دارای نور الهی شدی . وابعاد فکری پیامبر (ص) آنچنان عظیم است که دشمن مات ومبهوت می ماند . در جنگ بدر وقتی تعدادی از مشرکین اسیر شدند در قبال آزاد شدن اسراء می فرماید : اگر هر یک از اسراء ده تن از مسلمانان رت سواد خواندن و نوشتن بیاموزد من آزادش می کنم . یعنی ابعاد فکری پیامبر (ص) به سوی فرهنگسازی برای علم و دانش است .

 

پیامبر اکرم (ص) آن مقام عظیمی است که در برابر کسانیکه به او ایمان آورده اند خم می شود ، دست فاطمه الزهراء را میبوسد تا مقام و منزلت زن را به اوج برساند .

 

- در سیره عملی پیامبر اکرم (ص) هست که حتی در خانه جارو میزد وکمک میکرد . وسبک زندگی پیامبر (ص) با فقراء اینست که هرگز کسی در خانه پیامبر نرفت مگر اینکه امیدوارتر از همیشه برگردد یعنی این نبود که فردی را ناامید کند . این اخلاق وسبک زندگی برگرفته از همین اخلاق عظیم پیامبر (ص) می باشد .

                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1 نظر

گزارش واحد پژوهشی ( 6 ماهه اول سال 95 ) در خصوص دیدار با علماء

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

 دیدار با علماء  ( حاج آقا محمد کاظم آل طیب ) با حضور طلاب  (پایه چهارم و پنجم  ) انجام گردید و هم چنین حاج آقا آل طیب درمورد شخصیت حضرت علی علیه السلام و وظایف درسی طلاب و فعالیت  در عرصه ( پژوهشی و فرهنگی) سخنانی بیان فرمودند .

 نظر دهید »

گزارش تهیه بروشور پژوهشی مدرسه در مناسبتها ( نیمه دوم سال 94 )

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

- بروشور پژوهشی در مناسبت ماه محرم  ( عاشورا ) : مطالب بروشور توسط همکار پژوهش با مشورت معاون پژوهش انجام و در مدرسه بین طلاب توزیع شد .

 

- بروشور پژوهشی در مناسبت دهه فجر  :  مطالب بروشور توسط همکار پژوهش با مشورت معاون و بقیه کار بروشور و تصاویر توسط معاون پژوهش انجام و در مدرسه بین طلاب توزیع شد .

 

 

 

 1 نظر

گزارش فعالیت هسته و کانون پژوهش مدرسه و فعالیت در مسابقات ( سال 94 )

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

- هفته ای یک جلسه با دو گروه هسته پژوهشی در دفتر پژوهش برگزار میشود . 

- هر دو گروه هسته فعالیت مقاله نویسی را با موضوع های تصویب شده توسط استاد راهنمای هسته سرکار خانم بلدی آغاز کرده اند .

- موضوع گروه هسته ( طه ) : تأثیر معماری بر سبک زندگی اسلامی .

- موضوع گروه هسته ( نور ) : راهکارهای تربیت جوان بر اساس آموزه های مهدوی .

 

- و هم چنین طی دو جلسه با دو گروه اعضای کانون پژوهش توسط معاون پژوهش در توضیحات فعالیتهای سیر مطالعاتی عمومی  با معرفی هسته مرکزی کانون و دبیر کانون و اساتید راهنما ،  فعالیت کانون پژوهشی مدرسه با اولین کتاب سیر ( چهل حدیث امام خمینی رحمة الله علیه ) آغاز شده است .

 

- و هم چنین تشکیل 7 گروه پژوهشی ( رشد ) مقاله نویسی در مسابقات رشد با موضوعات تصویب شده توسط  منطقه استان در حال انجام میباشند .

- گروه ( آل یاسین ) : نقش زن در تربیت فرزند از دیدگاه نهج البلاغه .

- گروه ( حسنی ) : آسیب شناسی سن ازدواج در شوشتر .

- گروه ( عصمت ) : چگونگی جذب جوانان مستعد جهت فراگیری علوم دینی .

- گروه ( طه  ) : محاسن و معایب ازدواج در سن بالا .

- گروه ( عفاف) : مقایسه نقش تربیتی افراد خانواده در تأمین بر قراری ارتباط سالم .

- گروه ( یاوران مهدی عج ) : نقش زن در رشد دینی خانواده .

- گروه ( معراج ) : ازدواج و تشکیل خانواده از دیدکاه نهج البلاغه .

 نظر دهید »

گزارش دفاعیه تحقیق پایانی در شش ماهه دوم پژوهش در سال 94

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

- درشش ماهه دوم پژوهش  سال 94 حدود  ( 12 )  تحقیق پایانی  با حضور اساتید راهنما و توسط داوری سرکار خانم بلدی و سرکار خانم موسوی جزایری در مدرسه علمیه امام هادی ع  انجام گردیده است .

-  (6)  تحقیق پایانی توسط استادراهنما سرکار خانم فرهادزاده . 

( 5تحقیق با داوری استاد خانم بلدی و 1 تحقیق با داوری استاد خانم موسوی جزایری )

- (2) تحقیق پایانی توسط استاد راهنما سرکار خانم صیادی . 

  ( با داوری استاد خانم بلدی )

 - (2) تحقیق پایانی توسط استاد راهنما سرکار خانم بلدی .

   (  با داوری استاد خانم موسوی جزایری )

-(1) تحقیق پایانی توسط استاد راهنما سرکار خانم زکی .

  ( با داوری استاد خانم بلدی ) 

 (1) تحقیق پایانی توسط استاد راهنما سرکار خانم موسوی جزایری .

  ( با داوری استاد خانم بال افکن )

 

 نظر دهید »

گزارش کرسی آزاد اندیشی اسفند ماه سال 94

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

- کرسی آزاد اندیشی  مدرسه امام هادی ع  متشکل از : استاد ارائه بحث ( سرکار خانم صیادی ) و استاد منتقد ( سرکار خانم شمس الدینی )  و استاد داور ( سرکار خانم بلدی ) و با حضور طلاب پایه سوم ، جهارم ، پنجم در ( دو گروه مخالف و موافق )  با موضوع ( شبهات فاطمیه س )  مورخ 94/12/3 برگزار گردید .

 

- خلاصه از سخنان استاد ارائه بحث ( خانم صیادی ) :

درارائه این که چرا حضرت فاطمه (س) در را از روی عمرومهاجمین برای بردن حضرت علی (ع) باز کردند و خود حضرت علی (ع) باز نکرد ؟ دلیل اینست که حضرت علی (ع) از نظر این افراد یک مجرم بود چون پدرانشان را در جنگ کشته بود وبه همین خاطر حضرت فاطمه (س) پشت در آمد و برای دفاع از ولایت که شاید دشمن به احترام ایشان از آتش زدن درب خانه صرف نظر گند واین دنیا طلبان نه تنها آتش زدند بلکه ریسمان به گردن حضرت علی (ع) انداختند وبه زور به مسجد بردند .

-خلاصه از سخنان استاد منتقد : 

در سخنان استاد ارائه کننده بحث که درست فرمودند یک نکته را باید یاد آور شویم که یهودیها حرمت پیامبر (ص) را نداشتند ومنتظر جنگی بر علیه مسلمین بودند که صورت بگیرد اما اینجا یهود نبود بلکه مسلمانان بیعت شکستند که با هجوم به منزل حضرت فاطمه (س) حرمت دختر پیغمبر(ص) را زیر پا له کردند خواستند که حضرت علی (ع) بر خیزد وبر علیه آنها بجنگد و بگویند که علی قصد جنگ داشت . در زمان زیبر به دروغ شایعه قصد جنگ حضرت علی(ع) را با زیبر فراهم کردند اینجا مولا علی (ع) مأمور به سکوت شدند وحضرت فاطمه (س) پشت درب بودند که دفاع از ولایت بکنند واینکه برای جلوگیری از شایعات وجنگی که نهایت آن از بین بردن درخت نونهالان مسلمین بود .


خلاصه جمع بندی داور :

- استاد داور جمع بندی سخنان دو استاد بزرگوار به اینصورت بیان می فرمایند که : 


1) حضرت علی (ع) مأمور بود به خانه نشینی اما حضرت فاطمه (س) مأمور نبودند وخودش وارد شد .  2) یکی از وظایف هر مسلمانی حمایت ودفاع از ولایت بود وحضرت فاطمه (س) میدانست بار دوم که آمدند خطرساز آمده اند .  3) چون اینها به بهانه های متفاوتی آمده بودند وحضرت فاطمه (س) اولین کسی بود که برای حقش  علاوه بر ولایت حضرت علی (ع) قیام کرده بود وفاطمه زهراء (س) برای رسوا کردن یهود به دم درب خانه آمدند .

نتایج دیدگاه مخالف : 

 - با وجود حضرت علی (ع) که در خانه بود چرا خودش درب خانه را باز نکرد وحضرت فاطمه (س) باز کرد ؟

 - چرا هیچکس از بنی هاشم و انصار از علی (ع) و فااطمه (س) دفاع نکردند در حالیکه خیلی دارای قدرت ونیرو بودند ؟

 - مگر آنزمان درب حیاط بوده و اگر بوده آیا چوبی بوده واین دارای سندی هست که واقعا چوبی بوده است

 - نتایج دیدگاه موافق :

- حضرت فاطمه (س) درب را باز نکردند شاید بخاطر حرمت پیامبر (ص) میخواستند که دست از بی حیایی وظلم نسبت به او بر دارند .

- حضرت علی (ع) با یک ضرب شمشیر میتوانست آنها را نابود کند اما مصلحت میدانست که سکوت کند تا خونی ریخنه نشود ویاران امام هم تبعیت از او حرکتی نکردند .

- آنزمان ذرب حیاط وجود داشت اما اکثرا درب چوبی ودرب خانه حضرت فاطمه (س) چوبی بود ( سند همین روایت های موثق میباشد)که به دستور عمر ملعون آتش زده شد .

 

 نظر دهید »

گزارش اردوی پژوهشی ( هفته پژوهش سال 94 )

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

برنامه های ارائه شده ی اردوی علمی پژوهشی با حضور طلاب فعال پژوهشگر مدرسه امام هادی ع  مورخ 94/9/26 به شهرستان شوش .

1) نشست علمی پژوهشی با حضور 30 نفر از فعالان پژوهشگر ( اساتید ، کادر ، طلاب ) مدرسه علمیه امام هادی (ع ) در مدرسه علمیه الزهراء ( س ) شوش توسط سرکار خانم موسوی مدیر محترم مدرسه الزهراء (س) با موضوع ( ریشه های شکل گیری جریان تکفیری ) برگزار گردید .

 - خلاصه ای از سخنان گرانقدر سرکار خانم موسوی در موضوع  نشست علمی پژوهشی :

- مدیر محترم الزهراء شوش در ابتدا فرمودند که درموضوع  نشست علمی  ( ریشه های شکل گیری تکفیری )  آمده است که واژه یابی اصل هر کاری است و اگر واژه یابی کنید موجب عدم فراموشی موضوع میشود و پیرامون موضوع از مبدأ تا مقصد مطلب بنویسید .

 

 

 وسؤالاتی ار فعالان پژوهشی  مطرح شد از جمله :

   1)  کلمه  تکفیر چیست ؟             2)   ریشه تکفیر از کجا آمده است ؟

سرکار خانم موسوی مدیرمحترم  الزهراء  در مورد سؤالات انتخابی توضیحاتی بیان  فرمودند اینکه  خداوند متعال از همه  چیز به ما خبر میدهد و به به نظرشما  آیا خداوند ازجریان تکفیری وداعش بی خبر است ؟ خیر خداوند متعال آنچه که آفریده خودش  ازآن خبر میدهد میفرماید بعضی از بندگان در قلوبشان یک  راهها یی نفوذی است و دنبال غلط اندازی ودنبال متشابهات میباشد. نه دلشان پاک است ونه صفا دارد . دلهایشان را پراز شبهه میکنند . طبق آیه شریفه ( فی قلوبهم  ضیغ  :  یعنی  وقتی  خداوند متعال سرشتشان  را آفرید این استعداد را در آنها قرارداد که شبهات در آنها اثر کند و فرمودند که هدف تکفیری ها فقط باطل  کردن حق است یعنی حق را میدانند ولی میخواهند حق را باطل  جلوه دهند . ایشان نتیجه این نشست را اینطور بیان فرمودند که درهرتحقیقی اول باید بدانیم  حرف خدا چیست و خدا را در نظر بگیریم ، بعد حرف پیامبر (ص ) و اهل بیت ( ع ) ، پس بنابراین اول کار پژوهش من ،خداست  وبدانیم خدا چه گفته  که بعدا نگوئیم چرا خداوند جلوی داعش را نگرفت و آنها را نابود نکرد ودر ادامه فرمودند که کفر به معنای پوشاندن وستر کردن میبا شد و تکفیر به معنای کافر دانستن غیر خود است  بطوریکه آنها خودشان را ما فوق مسلمانان  میدانند .  

2) بازدید از صنایع دستی وموزه تاریخی شهرستان شوش : 


 

 

 

 

 

 

3)  توفیق حضور طلاب  به زیارت دانیال نبی ع ، محمد بن جعفر طیار ،  دغبل خزاعی . 

هدف : آشنائی طلاب به زندگی نامه پیامبرخدا ع و کرامات امامزاده ها : 

 

 نظر دهید »

گزارش برنامه های هفته پژوهش سال 94

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

1) بازدید از نمایشگاه کتاب با حضور تعدادی از طلاب و پژوهشگر.

2)  دیدار با علماء  ( حاج آقا موسوی جزایری  مؤسس مدرسه ) با حضور طلاب  (پایه چهارم و پنجم وفارغ التحصیل ) انجام گردید و هم چنین مؤسس محترم مدرسه درمورد شخصیت حضرت فاطمه الزهراء ( س ) و وظایف طلاب در عرصه ( پژوهشی و فرهنگی) سخنانی بیان فرمودند .

 

 

3) تقدیر از  فعالان پژوهشگر برتر مدرسه امام هادی ع  و به 5 نفر از فعالان جوایزی اهدا گردید و هم چنین به 6 نفر از طلابی که در مسابقه کتابخوانی بالاترین امتیاز را کسب کرده اند جوایزی داده شد .

 

 

 نظر دهید »

گزارش همایش پژوهشی علمی در سال 94

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

 - تعامل مدرسه امام هادی ع با بسیج منطقه گتوند وعقیلی دربرگزاری همایش پژوهشی علمی با شرکت 60 نفر از فعالان فرهنگی بسیجی منطقه گتوندو عقیلی با همکاری وسخنرانی سرکار خانم فاطمه محمد زاده ( استاد مدرسه علمیه ) با موضوع ( آثار سبک زندگی بر کارکرد خانواده با محوریت زنان ) روز جمعه مورخ 94/7/24 در بقعه محمدبن زید انجام گردید. و از بین فراخوانان  بعد از ارزیابی به دو فراخوان  برگزیده همایش در جشن  میلاد حضرت زینب س جوایزی اهدا شد .

 

 

خلاصه ای ازسخنرانی خانم محمد زاده :

- در خصوص محوریت زنان در سبک زندگی اسلامی آمده است که بهترین نگاه ها به زن در اسلام وجود دارد و خداوند متعال جنس زن را در رساندن انسانها به کمال در شریک خود ووسیله ای برای رساندن انسانها به قرب الهی قرارداده است . و وجود زن را در دو برهه در نظر میگیریم : 1) قبل از ازدواج وزمان دختری که باید تربیت شود . 2) بعد از ازدواج ومادر شدن که باید تربیت کند . که اگر زن  تربیت نشود نمیتواند تربیت کند و دوران بعد از ازدواج باید زن چنان نقشی را در زندگی ایفا کند که همسرش را از هر آلودگی  نجات دهد و تربیت صحیح خانوادگی داشته باشد و دارای حجاب اسلامی باشد چراکه حجاب ریشه درفطرت بشر دارد ودر حال حاضر یکی از مسائلی که دشمنان اسلام روی آن سرمایه گذاری میکنند رواج  بی حجابی و بر داشتن چادرو پوشش از سر خانم هاست وبا استفاده از دلائل پوچ وبی ارزش قصد دارنداین حکم الهی را زیر سؤال ببرند و آن را نوعی زندانی کردن زن بدانند پس بنابراین زن در برهه اول به تربیت خودش بپردازد وتمام  سعی وتلاش خود را برای تحقق این امر در نظر داشته باشد وانسان هرآنچه را بکارد همان را درو خواهد کرد وهم چنین حجاب هم برای زن جزء مصونیت چیزی نخواهد بود .

 

 نظر دهید »

گزارش مقاله نویسی هفته کتاب ( سال 94 )

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

1- برگزاری کارگاه مقاله نویسی طلاب پایه چهارم و پنجم وفارغ التحصیل مورخ 94/8/26 توسط استاد سرکار خانم بلدی .

 

 

2 - برگزاری کارگاه مقاله نویسی طلاب پایه دوم وسوم مورخ 94/9/10 توسط استاد سرکار خانم بلدی .

 

 

 نظر دهید »

گزارش پژوهشی هفته کتاب ( سال 94 )

24 شهریور 1395 توسط معاونت پژوهش: سلطان زاده

 1. مسابقه کتاب خوانی با موضوع آذرخش ( محمد تقی مصباح یزدی )مورخ  94/8/25 روز دوشنبه از طلاب پایه اول تا پنجم برگزار شد که به 6  نفر از برترین آنها  جوایزی اهدا گردیده است .

 

 

2. بازدید ازکتابخانه آستان قدس رضوری و بیت علامه شیخ شوشتری (ره) مورخ 94/8/27  طلاب پایه چهارم و پنجم .

 

 

 

 

 

 

 

3 . برگزاری کلاس پرسش وپاسخ با موضوع فضا مجازی با حضور استاد سرکار خانم سیده حکیمه شمس الدینی واستاد سرکار خانم بتول صیادی و طلاب پایه چهارم و پنجم مورخ 94/8/30 .

 

 

- سؤال مشترک مطرح شده توسط طلاب  :  استفاده از  فضای مجازی چه تأثیری در زندگی  انسان دارد ؟

-  خلاصه پاسخ به سؤال مطرح شده توسط استاد گرانقدر سرکار خانم صیادی :

- در کل باید بگوئیم که فضای مجازی هم میتواند مثمر باشد وهم مخرب . و به اینصورت متواند اطلاعات مفید و مؤثر در اخلاق ورفتار و حتی در مسائل زندگی افراد نقش داشته باشد و به طور تهاجمی فرهنگ سازی کند از جمله ( ایجاد معنوی در آموزش ، علوم ، معارف دینی ، آثار هنری و……) چون وسیله ای سمعی وبصری است . وهم چنین موجب تخریبهائی همچون ( بنیاد فرهنگی ، اعتقادی ، ارزشی و اخلاقی ، انزوای روحانیت وبی ارزش نمودن مبلغان ومدافعان اصیل دین و….) بنابراین بستگی به طریقه استفاده و برداشت افراد دارد .

 نظر دهید »

ساعت

ساعت فلش مذهبی
  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

موضوعات

  • همه
  • مدرسه امام هادی (ع) سطح دو
    • بصیرت
  • گزارش دو ترم سال 96 - 97
  • گزارشات دو ترم سال 95-94
    • گزارشات ترم اول سال 96-95

احادیث

حدیث موضوعی

جستجو

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس